Фоны для Фотошопа: Белые
В данной публикации представлены различные белые фоны, которые вы можете скачать и использовать в программе Photoshop в дальнейшей работе.
Примечание: Некоторые фоны представлены в виде паттернов. О том, как их добавить в программу читайте в нашей статье: “Установка паттерна (узора) в Фотошопе”.
#1. Паттерны для создания черно-белых фонов
Black and White Patterns (by MysticEmma)
Количество фонов: 6 шт.
Формат файла фона: PAT
#2. Белые фоны с черными узорами
Pixel Pattern Set (by Lady-Himiko)
Количество фонов: 12 шт.
Формат файла фона: PAT
#3. Паттерны для создания белых и светлых фонов
25 White Background Texture Patterns
Количество фонов: 25 шт.
Формат файла фона: PAT
#4. Набор паттернов для создания монохромных фонов
Black and White Tiled All Over Patterns (by noonthirty)
Количество фонов: 9 шт.
Формат файла фона: PNG, PAT
#5. Прозрачные фоны с белыми узорами
White Patterns (by RadiantDay)
Формат файла фона: PAT
Чтобы как-то разнообразить светлый фон иллюстрации или сайта можно добавить в него белые текстуры. Визуально это будет выглядеть чуть поинтереснее обычной однотонной заливки. Как правило, для белого фона узоры фотошопа используются не сложные, можно сказать, даже еле заметные. Очень много подобных материалов можно найти в сервисе простых текстур SubtlePatterns о котором мы уже рассказывали. Собственно, значительная часть примеров ниже взята именно оттуда. Также вам могут пригодиться бесшовные узоры.
Скачать белые текстуры для фотошопа вы сможете пройдя по ссылкам в изображениях (кликаете по ним и попадаете на сайт-источник). Мы старались подобирать только бесплатные варианты. Среди файлов найдете разрешения картинок в PNG и EPS (с сервиса Freepik).
Large Leather
Gplay
Cubes
White Paperboard
White Wall 2
Simple Horizontal Light
Straws
Subtle Grey
Subtle Dots
Pyramid
Subtle Light Tile Pattern vol1
Subtle Light Tile Pattern vol2
Subtle Light Tile Pattern vol3
White Linen
Light Paper Fibers
Clean Textile
White Brick Wall
Vintage Speckles
Diamond Eyes
12 Free Minimal Web Patterns
Как видите, в сети удалось найти лишь парочку наборов белых текстур для фотошопа, которые бы содержали сразу несколько материалов. Ниже пойдут ссылки на проект бесплатного вектора Freepik. Здесь следует обратить внимание на то, что часть объектов является текстурами, а часть — просто белые фоны с узорами. Последние вы не сможете использовать в качестве картинки для размножение фона сайта (background-repeat). Хотя с другой стороны это компенсируется векторным форматом изображений.
White Triangles
White Geometric Texture
White Wood
White Bokeh Background with Snowflakes
Если вам нравится эффект боке, то здесь найдете более 100 соответствующих текстур.
Squared Shapes White
White Wall Texture
White Canvas Background
Shiny Triangle Shape
White Polygons Background
Silver Background
Paper Texture
White Paper
Abstract Background with Polygons
Checkered Background
White Abstract
Итого получилось 35 материалов. В некоторых из них можно найти серые и серебристые оттенки, но общую картину они не портят, а скорее дополняют. Больше текстур и белых узоров фотошопа найдете на сайтах источниках Subtlepatterns и Freepik. Там еще остались интересные изображения.
Не так давно я проводила вебинар по ретуши фотографий для мастеров-хендмейкеров. Еще в процессе подготовки я интересовалась у своих подписчиков, какие вопросы ретуши кажутся им наиболее актуальными, о чем бы хотелось узнать. И, как оказалось, одной из самых востребованных тем оказалась фотосъемка работ на однотонном и, особенно, белом фоне.
Вебинар уже давно прошел, но, насколько я могу судить по все еще регулярно поступающим вопросам, многие из тех, кому тема была интересна, не смогли присутствовать на нем в назначенное время. Поэтому, часть вебинара, посвященную непосредственно ретуши однотонного фона я и решила раскрыть тут, в рамках этого материала.
Итак, не секрет, что одним из наиболее популярных способов сфотографировать тот или иной объект является съемка его на белом или другом однотонном фоне. Такую популярность этот способ имеет не случайно: однотонный фон достаточно прост в организации, фотографии хорошо демонстрируют предмет, позволяет покупателю сконцентрировать свое внимание на нем и не рассеивать его, фото выглядят достаточно профессионально при грамотном подходе. Общая витрина магазина смотрится цельно и гармонично с такими фотографиями.
Я не буду подробно останавливаться в этом материале на вопросах именно фотосъемки на однотонном фоне, это может быть тема для отдельной статьи, если углубляться в детали. Если же не углубляться, то в самом простом варианте такой фон можно соорудить из листа бумаги (ткань, пенокартон, акрил и многое-многое другое) и одного или нескольких источников света. Искусственного или естественного, свои плюсы есть у каждого. Можно сделать и лайтбокс, в интернете есть множество инструкций, но лично я в своей работе у лайтбокса нахожу больше недостатков, чем преимуществ, поэтому использую крайне редко. Для того, чтобы подготовить фотоматериал для обработки к этому уроку, я вообще решила обойтись самым минималистичным набором, дабы продемонстрировать, какие результаты можно получить, используя только лист бумаги, настольную лампу и фотокамеру.
Вот такое фото получилось сделать в этих условиях, его и будем обрабатывать.
Довольно страшненько пока, но я постараюсь что-нибудь сделать. Открываем фото в Photoshop. Версия не очень важна, мы будем пользоваться только базовым функционалом, он присутствует во всех версиях последних лет.
Воспользуемся инструментом «Уровни», чтобы откорректировать экспозицию:
В открывшемся окне инструмента для начала обратим внимание на символ белой пипетки, расположенный слева от графика. Если кликнуть на него, то мы получим возможность настроить экспозицию относительно той точки на изображении, которую мы считаем белой. Такую точно можно попробовать найти и на глаз — внимательно присмотритесь к изображению и найдите самый светлый участок на нем, на моем фото это участок фона внизу, под книжкой.
Кликаем пипеткой по этому участку и сразу видим как изменяются цвета. Дополнительно можно подвигать ползунки и добиться тех цветов, которые мы хотим получить. Сейчас наибольшее внимание обращаем не на цвета фона, а на сам объект стараемся сделать их максимально реалистичными и красивыми.
Вот так получилось:
Фон, как мы видим, еще далек от белого на значительной своей площади, но это не беда, сейчас им и займемся.
Выбираем в левом меню инструментов «Перо».
Кликаем вокруг объекта с небольшим отступом по краям, можно сохранять определенную приблизительность, идеальная точность тут не нужна:
Замыкаем контур и выбираем «Выделение» в верхнем меню:
Получаем выделение — «бегущих муравьев», как их называют. Следим, чтобы был выделен именно объект, а не фон вокруг объекта. Если выделен фон — выделение можно инвертировать, через правый клик мышью и «Инверсия выделенной обрасти»:
Теперь идем в уже знакомый нам инструмент «Уровни». Обратите внимание, что у нас появилось в слоях — теперь изменения, вносимые уровнями, будут касаться только выделенной области.
Тянем белый ползунок под графиком влево до упора. Книжка исчезла 🙂 Не пугаемся. Все под контролем, кликаем на символ маски — белый прямоугольник с точкой внутри.
Попадаем в соседнюю панель. Жмем «Инвертировать» чтобы изменения стали касаться фона, а не объекта. Уже лучше, но граница между объектом и фоном слишком четкая. Чтобы ее устранить, двинаем ползунок «Растушевка» до тех пор, пока граница не перестанет быть видимой.
Ну вот и готово. Я немного подрезала изображение с помощью инструмента «Кадрирование» еще.
Если посмотреть на мои часы в правом нижнем углу каждого кадра, можно заметить, что ушло не так уж много времени.
Теперь давайте посмотрим, с помощью каких приемов можно обработать серый, например, или другой цветной однотонный фон. Открываем фото.
Это фото я снимала на фетре. Если приблизить картинку, то можно очень отчетливо увидеть неравномерность серого цвета, похожую на шум. Такое часто бывает при съемке на «шероховатых», негладких фонах. Так может проявляться сама текстура поверхности, а может так выглядеть и пыль. От всего не убережешься, поэтому уметь ретушировать такие неприятности бывает очень полезно 🙂
Идем в «Уровни» и «налаживаем» цвета объекта, как и в случае с белым фоном.
Объединяем слои клавишами Ctrl+Shift+E и идем в меню «Фильтр», затем — «Пластика». Будем натягивать фон в те места, где у нас его не хватило при съемке.
Попадаем вот в такое красивое окно. Нам будет нужен инструмент «Деформация». Настраиваем размер деформирующей кисти с помощью ползунка.
И «натягиваем» фон по периметру, кликая и перетаскивая его мышью. Этот момент довольно сложно заскриншотить, но я уверена, Вы легко справитесь с этим в редакторе.
Вот так получается, фона уже везде «хватает».
Теперь избавимся от текстуры. Копируем слой клавишами Ctrl+J.
Идем в «Фильтр» и находим «Размытие» — «Размытие по поверхности…»
Двигаем ползунки, видим, как меняется фон.
К сожалению, вместе с фоном немного размытия получает и объект. Убрать это можно разными способами, более или менее кропотливыми, с большим или меньшим качеством — и простым ластиком, и архивной кистью и через выделение, как предлагаю сделать я. Нам нужно выделить книжку, это можно сделать любым инструментом из палитры выделения — Волшебная палочка, Быстрое выделение, Магнитное лассо, можно сделать с помощью уже использованного нами в пролом примере Пера или же Быстрой маской. Я не останавливаюсь подробно на этом моменте, потому что рациональность выбора каждого конкретного инструмента сильно зависит от конкретного фото — может быть по-разному. Поэтому стоит потратить немного времени и «поупражняться» с выделением разными инструментами, найти подходящий вариант. Это в принципе очень полезный навык и пригодится не единожды.
Когда книжка выделена — перемещаемся на слой «Фон».
Копируем выделенное — Ctrl+J.
И перетаскиваем на самый верх этот слой с книжкой.
Готово. Вот так получилось:
Последнее фото на обработку — с черным фоном. С ним все очень просто. Открываем.
Корректируем Уровнями. Черный фон очень легко поддается такой коррекции, черный ползунок очень быстро «выбивает» темные пиксели, уводя их в равномерный черный цвет, чего мы, собственно, и добиваемся.
Натягиваем фон Пластикой или кадрируем изображение.
Вот и все, буквально, пара шагов, на которых мы уже достаточно подробно останавливались в прошлых примерах. Можно воспользоваться Размытием по поверхности, как в сером примере, если фон имеет дефекты, которые не ушли под черным ползунком Уровней.
Вот так получилось:
Приятного творчества.
Белый фон в Фотошопе на любом фото без пипеток, новых слоев и цветовой коррекции можно сделать за 5-10 минут. Использовать показанный мной способ смогут даже новички, которые вообще не дружат с графическими редакторами.
Из инструментов программы нам понадобятся 2 вида ластика (обычный и волшебный) и магнитное лассо.
Открываем исходное фото в Photoshop. Фон исходного фото может быть и однотонным, и цветным — это совершенно неважно.
Увеличиваем изображение (для оптимального размера, который удобен мне в обработке — операцию «Увеличить» я повторяю 3 раза).
Далее для работы выбираем «Ластик».
Выбрав инструмент «Ластик», устанавливаем параметры: Размер — я выставляю 30 пикселей, для очень узких мест, размер кисти можно уменьшить, Жесткость — 0% и обязательно «Мягкая круглая» (это позволяет сделать контур более гладким, а не зубчатым и ребристым).
Далее нам нужно обвести ластиком изделие по контуру (чтобы двигать изображение можно пользоваться либо ползунками, которые находятся внизу и справа, либо колесиком мышки).
Закончив обводить ластиком контур изделия, уменьшаем фото до размеров экрана.
На экране видим следующий результат.
Выбираем инструмент «Волшебный ластик».
Нажимаем «звездочкой» ластика один раз в любом месте области белого цвета и сразу получаем вот такой итог.
Далее выбираем инструмент «Магнитное лассо».
Выбираем удобную точку для начала обводки контура изделия. Благодаря проведенным манипуляциям, магнитное лассо действительно будет буквально «липнуть» к нужным местам, не нужно напрягать руку, боясь, что она соскочит и нужно будет обводить все по новой. Результат ровненькой обводки Вы увидите меньше чем через минуту.
Теперь нам нужно просто скопировать и вставить обведенное изображение в новый документ с кристально белым фоном. Нажимаем «Копировать» (можно использовать горячие клавиши Ctrl C).
Создаем новый документ.
Устанавливаем параметры нового документа. Фон белый, разрешение 300, а размеры я сразу задаю нужные для Ярмарки Мастеров (либо 768*768, либо 1024*768).
Открывается новый документ и мы нажимаем «Вставить» (или используем горячие клавиши Ctrl V).
Как только операция «Вставить» будет проведена, мы увидим вот такой вот результат.
И для сравнения:
Я не профессионал и с графическими редакторами работаю поскольку-постольку, поэтому, предложенный мной способ может идти вразрез с профессиональными взглядами, не судите строго 🙂 В интернете я такого варианта не нашла, все более трудоемко и сложно (для меня, по крайней мере). И в результате экспериментов получилось то, что вы видите 🙂
Надеюсь, мой мастер-класс станет для вас полезным.
Желаю всем удачи в воплощении творческих идей и их красивой подаче!
С уважением и пожеланиями любви и здоровья,
Maya BoST
Фоны для Фотошопа: светлые
В данной публикации представлены различные светлые фоны, которые вы можете скачать и использовать в программе Photoshop в дальнейшей работе.
Примечание: Некоторые фоны представлены в виде паттернов. О том, как их добавить в программу читайте в нашей статье: “Установка паттерна (узора) в Фотошопе”.
#1. Паттерны для создания легких светлых фонов
5 Light Subtle Seamless Patterns
Количество фонов: 5 шт.
Формат файла фона: JPG, PAT
#2. Паттерны для создания светлых гранжевых фонов (часть 2)
Light Grunge Seamless Patterns Vol 2 (webdesignerlab)
Количество фонов: 5 шт.
Формат файла фона: PAT
#3. Паттерны со светлыми узорами
Light Glitters Patterns (by Coby17)
Количество фонов: 9 шт.
Формат файла фона: PAT
#4. Паттерны для создания светлых гранжевых фонов (часть 3)
Light Grunge Seamless Patterns Vol 3 (webdesignerlab)
Количество фонов: 5 шт.
Формат файла фона: PAT
#5. Паттерны для создания белых и светлых фонов
25 White Background Texture Patterns
Количество фонов: 25 шт.
Формат файла фона: PAT
#6. Паттерны с нежными светлыми узорами
Soft Light Patterns (webdesignerlab)
Количество фонов: 10 шт.
Формат файла фона: PAT
Решили сделать небольшой пост противоположный подборке белых текстур и собрать несколько десятков красивых черных фонов для Фотошопа однотонных и с узорами. Они неплохо смотрятся в какой-то сверх контрастной графике с золотыми, светлыми текстами, например с теми же шрифтами мелом или могут использоваться для наложения на определенные объекты, как подложка картинки и т.п.
Просмотрев картинки ниже, увидите что на самом деле 100% однородная заливка с глубоким цветом встречается достаточно редко, почти всегда это какие-то серо черные текстуры или синеватые/белые с использованием определенного узора или материала: дерево, кожа, мрамор, ткань, асфальт, кирпич и т.п.
Первым в статье хотелось бы упомянуть сервис прозрачных текстур Transparent Textures, где вы просто выбираете из имеющегося списка нужный паттерн и черный цвет.
Не менее интересным является архив Subtle Patterns, следующие 10+ ссылок будут вести на него.
Black Felt
Maze Black
Black Twill
Dirty Old Black Shirt
Black Scales
Black Linen 2
Black Paper
Black Linen
Spiration Dark
Blach Orchid
Dark Tire
Dark Denim
Все эти варианты, как и прозрачные примеры, позволяют реализовать у себя на сайте бесшовные черные текстуры фона. Найти их не так просто, поэтому хорошо, что есть сервисы, специально собирающие подобную графику. Чаще всего среди материалов встречаются обычные картинки хорошего разрешения.
Black Texture Background
Black Background HD Picture
Black Texture Free stock Photos
30 Black Background Texture Patterns
Leather Texture
Creased Black Paper Texture
Black Leather Wallpaper
Leather Texture Wallpaper
Perforated Leather Wallpaper
Dark Wood TexturePack
Кроме обычных изображений можно найти и другие форматы: наборы/архивы нескольких файлов, пользовательские фотографии или даже обои. Последние, кстати, также неплохо справляются с поставленной задачей — размер то у них большой.
Black Background Set
Black Bloom
Wood + Pattern + Black + Blur
Black Grunge Backgrounds Pack
Dark City Walls
Black Textures
Ladyvisenya’s Grunge Texture Pack
В следующих четырех наборах с сайта Pixeden содержится сразу по несколько фонов черного цвета для Фотошопа, хотя на самих превьюшках этого не видно.
5 Minimalist Dark Textures Pack 1
Subtle Dark Patterns Vol4
Subtle Dark Patterns Vol2
Subtle Dark Patterns Vol3
Abstract Trianglulated Dark Background
Black Square Mosaic Background
Black Honeycomb Mesh
Stitched Up
Modern Dark Texture Vector
Black Wall Surface
По стилистике многие объекты в статье похожи на текстуры в гранж стиле однако тут все же имеется определенное ограничение по цвету. Хотя, как вы уже успели заметить, оно не такое уж и строгое — в данной заметке активно используются серые и другие оттенки, потому как однотонный черный фон красивым и оригинальным без иных вкраплений сделать сложно.
Black Grunge Free Texture
Striped Black Texture
Black Vector Abstract Background
Dark Background With Cloth Texture
Scratch Texture
Textures 09
Texture 07
Texture 08
Black Wall Free Texture
Abstract Dark Background With Triangles
Black Low Poly Background
Abstract Black Background Vector Design
Black Wall of Chalkboard
Ну, и немного премиальных черных паттернов.
Black Triangular Abstract Background
Dark Slate Background
Carbon Metallic Texture
Old Black Background
Stone Black Texture
Gloomy Background Black Brick Wall
Black Wooden Wall
Black Grid Mosaic Background
Итого получилось более 60-ти бесплатных черных текстур и фонов для Фотошопа и других графических редакторов. В самом начале представлены бесшовные варианты, потом добавили обычные картинки высокого качества, фото, наборы и т.п. Надеемся подборка вам пригодится.
Как сделать белый фон в фотошопе
В фотошопе быстро и нетрудно можно сделать фон белым.
Быстрый способ:
Если вам необходимо сделать белый фон, не используя фотографию, то просто создайте новый слой и залейте его белым цветом с помощью инструмента Заливка.
А в этом уроке я на примере обычной фотографии девушки покажу как сделать фон обычным белым.
Вся работа заключается в фотошопе заключается в трех действиях:
- Выделить фон позади объекта
- Удалить выделенный фон
- Залить новый фон белым цветом
Хотите углубленно изучить фотошоп? Советуем пройти курс «Супер Photoshop»
А теперь я распишу каждый пункт подробнее в этом уроке.
Я взял черно-белую фотку Меган Фокс. Фотография может быть цветной — тут разницы нет.
Прежде чем удалить фон позади неё, можно за ранее подготовить белый фон. Для этого создайте дубликат слоя с фотографией. Между оригинальным слоем и дубликатом создайте новый чистый слой и залейте его белым цветом с помощью инструмента Paint Bucket Tool (Заливка).
Список со слоями будет выглядеть так:
Выберите копию слоя с девушкой (он выше всех), с ним будем работать. С помощью инструмента Polygonal Lasso Tool (Прямолинейное Лассо) выделите девушку. Естественно приблизьте масштаб перед началом работы, так будет удобнее выделять и получится намного качественнее.
Теперь когда выделение готово нажмите на кнопку Refine Edge (Уточнить края) на панели. С помощью этого инструмента можно тщательнее делать выделения, настраивая всякие параметры. Подробнее об этом полезном инструменте читайте в этой статье — с помощью него можно выделять сложные объекты например волосы.
Нам же достаточно увеличить параметр Smooth (Сглаживание) на 1. Девушка тогда будет обрезана не так грубо.
Жмем ОК и выделение готово. Теперь инвертируйте выделение CTRL+SHIFT+I и удаляем не нужный фон нажимая клавишу DELETE на клавиатуре.
Белый фон в фотошопе готов:
Для эксперимента я удалил половину белого фона и получилось вот так стильно:
Автор урока — Александр Pixelbox.ru
90000 How to Make a Background White in Photoshop 90001 90002 by Alexandra Bateman on Jun 26, 2020 90003 90002 Have you ever taken what you think is the perfect photo on a white background, only to discover that the white comes out gray in post-production? It happens to the best of us, but you can fix it by learning how to make a background white in Photoshop! 90003 90002 While a pure white background might not seem important at first, it can be crucial for your wedding photography collections, website images and commercial photos.After all, an image with pure white edges fades well into most websites. And, white backgrounds are easy to make transparent for design projects! 90003 90002 Today, we’re going to learn how to make a background white in Photoshop, so that you do not have to waste your otherwise perfect pics. Of course, you’ll need Photoshop to follow along with this tutorial. If you do not have it yet, you can get Photoshop from Adobe’s site as part of their Creative Cloud Package with Lightroom. 90003 90002 Without further ado, let’s jump into it.How can you make a background white on Photoshop? 90003 90002 In today’s blog, we’ll look at: 90003 90014 90015 Why you need a pure white background 90016 90015 Steps to make a background white in Photoshop with Levels Adjustments 90016 90015 How to make a background white in Photoshop with Selection Tools 90016 90015 How to test for pure white 90016 90023 90002 Let’s get started. 90003 90026 Why You Need a Pure White Background 90027 90002 There are many reasons why photographers may need to replace an object’s background with a pure white space.For instance, you might need to: 90003 90014 90015 Remove distractions: A white background can give your subject more focus and help your clients look their best. 90016 90015 Fix color issues: The wrong colors in a background can make your subjects look pale and reduce the impact of your photos. 90016 90015 Prepare photos for commercial use: Images with pure white backgrounds can be used for all sorts of branding initiatives both online, in print and in other advertisements. 90016 90023 90002 With so many uses for photos with white backgrounds, it’s important that you learn how to edit them properly! Let’s take a look at the steps to making a background white in Photoshop.90003 90026 Steps to Make a Background White in Photoshop 90027 90002 As with most editing operations in Photoshop, there are a number of ways to make an image’s background white. We’ll focus on two of these editing techniques in this tutorial and test them both out on the same image. 90003 90002 The first step in each approach is the same — getting your photo into Photoshop. Here’s how to import your image to Photoshop: 90003 90046 1. Open Your Image in Photoshop 90047 90002 You’ll first need to open your image in Photoshop so that you can work on making the background white.Simply right-click on your photo, then select 90049 Open with … 90050 and choose 90049 Photoshop 90050. Your photo will open in a new Photoshop window on your screen. 90003 90054 Original photo by Ospan Ali via Unsplash 90002 Before we can begin making edits, we need to duplicate the original image layer. You could make your edits on the original image layer, but then you run the risk of permanently changing the image file. It’s best practice to edit on a duplicate layer so that the original layer remains intact.90003 90002 To duplicate the image layer, choose 90049 Layer >> New >> Layer 90050 from the upper menu bar to create a new layer. 90003 90061 90002 Or, click on the original layer in the 90049 Layers Panel 90050 on the bottom right of the screen, then drag the layer to the 90049 New Layer 90050 button. This button appears as a square post-it at the bottom of the Layers Panel. 90003 90068 90002 Once you’ve duplicated the layer, you can rename it however you choose.For the purposes of this tutorial, I’ll name my duplicate layer «Edits,» since it will contain all of my edits to make the image background white. 90003 90071 90046 Make a Background White in Photoshop with Levels Adjustments 90047 90002 One of the ways to make a background white in Photoshop is by adjusting the image’s color levels. This process is fairly simple for most images with uncomplicated backgrounds. 90003 90002 By adjusting the color levels, we can desaturate the image so that the background turns white.90003 90078 1. Adjust Levels Sliders 90079 90002 In order to adjust the levels, click 90049 Image 90050 in the top menu, then select 90049 Adjustments >> Levels 90050. 90003 90086 90002 Photoshop will pull up an adjustments slider with three tabs, one for each of the primary color channels. Adjust the 90049 Levels sliders 90050 until the background of the image is pure white. For some images, this may mean pulling all of the Levels sliders to 0. 90003 90091 90002 Note that adjusting these Levels sliders desaturates the 90093 entire 90094 image, not just the background We’ll remedy that problem in these next steps! 90003 90078 2.Add a Layer Mask 90079 90002 Now that we have an image with a white background, we can create a 90049 Layer Mask 90050 to add the subject back into the photo. 90003 90002 We’ll duplicate our original image layer as we did at the beginning of the tutorial. Now, we need to reorder the layers in our Layers Panel so that the mask reveals our duplicate image layer. 90003 90002 We want the layer containing the edited white background, which we labeled «Edits,» to sit between our original image layer and our duplicate image layer in the Layers panel.Your Layers Panel should look something like this: 90003 90106 90002 Now, let’s add a 90049 Layer Mask 90050 to our topmost layer, the duplicate image layer. To add a layer mask, select the gray square icon with a circle in the middle, located at the bottom of the Layers Panel. Make sure to select the topmost layer before you add your Layer Mask. 90003 90111 90002 You’ll know you’ve added a Layer Mask correctly when you see a white layer attached to the duplicate image layer in the Layers Panel.90003 90114 90002 This mask will allow us to paint out a portion of the duplicate image layer in order to reveal the layer beneath it. In this case, the layer beneath is our desaturated image layer. 90003 90002 Select the 90049 Hard Round brush 90050 on the Photoshop 90049 Brush Tools Panel 90050, or select 90049 B 90050 on your keyboard. Set the opacity of your brush to 100%, using the opacity slider near the top of the Photoshop screen. 90003 90125 90078 3. Paint Out the Background 90079 90002 With your hard-round brush selected, change the color to black by clicking on the 90049 topmost square 90050 at the bottom left of the 90049 Tools Panel 90050.Select the Layer Mask, then start painting black onto the mask to reveal the white background. 90003 90002 Paint out the background around your clients or subjects. Precision is important here, so do not be afraid to reduce the size of your brush and zoom in closely. Also, know that you can build up the black on the layer mask by releasing and clicking again. This will allow you to add brightness and darkness as necessary to the background. 90003 90136 90002 The great thing about Layer Masks is that, if you make a mistake, you can repaint the portion of the image you erased by switching to white paint.Photoshop makes it easy to toggle back and forth between white and black by pressing the 90049 X 90050 key on your keyboard. 90003 90002 A note: If you do not want to deal with Adjustments and Levels sliders, you can achieve the same effect by creating a new layer and 90049 filling 90050 it with white paint. This approach saves a few steps without sacrificing the quality of your edit. 90003 90002 Once you’re finished painting in your white background, press 90049 Cmd / Ctrl + S 90050 to save your progress.90003 90149 90046 Use Selection Tools to Make a Background White in Photoshop 90047 90002 The above approach is simple enough, but sometimes you need a more precise edit to make your white background look believable. There’s a ton of room for error when working with Layer Masks and hand-painting out your image’s background. Instead, let’s look at another approach using Photoshop’s built-in selection tools. 90003 90078 1. Mask the Background 90079 90002 Once you’ve imported your image to Photoshop, choose 90049 Select 90050 from the upper menu, then pick the 90049 Select and Mask 90050 option.90003 90162 90002 Next, in the upper right-hand corner of the sidebar menu that opens, choose the drop-down to select a 90049 Viewing Mode 90050. 90003 90167 90002 Photoshop’s 90049 Viewing Modes 90050 will help us to see our edits against our original image as we make them. For this tutorial, I’ve chosen to use the 90049 Overlay 90050 Viewing Mode. You’ll notice that the Overlay mode creates a red color cast over the entire image. 90003 90174 90078 2. Select the Image Subject 90079 90002 Next, we need to tell Photoshop who or what our image subject is.To do that, we’ll use the Quick Selection Tool to paint our subject in the photo. Simply click on the 90049 Quick Selection Tool 90050 icon in the upper left of the Viewing Modes screen, then click and drag your cursor to select your subject. 90003 90181 90002 The Quick Selection Tool helps in this process by automatically selecting similar pixels across an area. Because this tool uses AI to 90049 detect similar pixels 90050, you’ll want to use this approach on images where the subject stands out from the background, rather than ones where the subject blends in.90003 90002 After you’ve painted the bulk of your subject with the Quick Selection Tool, use the 90049 Refine Edge Tool 90050 from the same left-hand sidebar to create sharper edges around your focal point. Remember, you can 90049 zoom 90050 into our image to make a closer selection, and you can adjust your brush tools within the Viewing Modes panel. 90003 90192 90002 When you’ve painted your subject selection and you’re happy with the results, you’re ready to output your selection to the main Photoshop window.To do this, select 90049 Output To >> New Layer with Layer Mask 90050 from the bottom right of the screen. 90003 90197 90002 This operation moves your image back to the Photoshop home screen in a new layer. This new layer has the background of the photo masked out, which just leaves your subject remaining. 90003 90200 90078 3. Add a White Background 90079 90002 Now that you’ve elminated the background, you can add in a white background behind your subject. Simply create a new layer by selecting 90049 Layer >> New >> Layer 90050.Choose a pure white, and use the 90049 Fill Tool 90050 to paint the layer white. 90003 90002 Move this white layer underneath your masked image layer in the panel to put your subject on a white background. 90003 90211 90078 4. Touch Up Your Work 90079 90002 At this step, you may discover that not all of your edges are crisp. That’s okay! Although it uses AI, the Quick Selection Tool is not fool-proof. We can fix these edges pretty easily at this point in our editing process.90003 90002 To further refine your edges, you can simply zoom into the photo and paint with a black brush onto the mask. That will erase the fringed edges of your photo. 90003 90002 If that sounds too tedious, you can choose to use the 90049 Defringe Tool 90050 instead. Navigate to the top menu, then select 90049 Layer >> Matting >> Defringe 90050. 90003 90224 90002 A dialog box will appear and ask you to input a pixel value. This pixel value determines how many pixels Photoshop will remove from the edges of your subject.I used a x pixel value for my image, but each photo will be different. Play around with the pixel value until you find one that suits your edit. 90003 90002 Now, make sure to save your progress! 90003 90046 4. Check Your Work 90047 90002 Regardless of the editing approach you chose, you’ll need to make sure that you’ve achieved the effect you wanted. While your background may 90093 look 90094 white, it may not be completely white. 90003 90002 The easiest way to determine if your image background is pure white is to create a new 90049 Threshold Adjustment Layer 90050 by choosing 90049 Layer >> New Adjustment Layer >> Threshold 90050 from the upper menu.90003 90241 90002 Click 90049 OK 90050 in the dialog box that appears. Then, move the 90049 Threshold slider 90050 all the way to the left. If you see any black remaining in the background of your image, then your background is not pure white! 90003 90248 90002 If you notice a border between your image and the background in Photoshop, go into your menu and select 90049 Photoshop> Preferences> Interface. 90050 Click «None» for your border options on all of your layers to resolve the problem.90003 90002 Here’s our final result: 90003 90255 90026 Making a Background White in Photoshop Has Never Been Easier 90027 90002 There you have it! Everything you need to know about how to make a background white on Photoshop. With these skills, you’ll be able to edit and adjust your images to perfection in no time! 90003 90002 90049 For more photography tips, editing tutorials and WordPress guides, follow us on Facebook and Twitter. Make sure to sign up for our email list, too, so you do not miss a single post! 90050 90003 90046 Using WordPress and want to get Envira Gallery free? 90047 90002 Envira Gallery helps photographers create beautiful photo and video galleries in just a few clicks so that they can showcase and sell their work.90003 .90000 Plain White Backgrounds Images, Stock Photos & Vectors 90001 You’re currently using an older browser and your experience may not be optimal. Please consider upgrading. Learn more. ImagesImages homeCurated collectionsPhotosVectorsOffset ImagesCategoriesAbstractAnimals / WildlifeThe ArtsBackgrounds / TexturesBeauty / FashionBuildings / LandmarksBusiness / FinanceCelebritiesEditorialEducationFood and DrinkHealthcare / MedicalHolidaysIllustrations / Clip-ArtIndustrialInteriorsMiscellaneousNatureObjectsParks / OutdoorPeopleReligionScienceSigns / SymbolsSports / RecreationTechnologyTransportationVectorsVintageAll categoriesFootageFootage homeCurated collectionsShutterstock SelectShutterstock ElementsCategoriesAnimals / WildlifeBuildings / LandmarksBackgrounds / TexturesBusiness / FinanceEducationFood and DrinkHealth CareHolidaysObjectsIndustrialArtNaturePeopleReligionScienceTechnologySigns / SymbolsSports / RecreationTransportationEditorialAll categoriesEditorialEditorial homeEntertainmentNewsRoyaltySportsMusicMusic homePremiumBeatToolsShutterstock EditorMobile appsPluginsImage resizerFile converterCollage makerColor schemesBlogBlog homeDesignVideoContributorNews 90002 PremiumBeat blogEnterprisePric ing 90003 Log in 90004 90003 Sign up 90004 90003 Menu 90004 FiltersAll images 90009 90010 All images 90011 90012 Photos 90011 90014 Vectors 90011 90016 Illustrations 90011 90018 Editorial 90011 90020 Footage 90011 90022 Music 90011 90002 90025 Search by image 90011 90027 90003 plain white backgrounds 90004 90003 Search by image 90004 90032 90003 90034 Sort by 90011 90004 90037 90034 90003 Most relevant 90004 90003 Fresh content 90004 90011 90027 90003 90034 Image type 90011 90004 90037 90034 90003 All images 90004 90003 Photos 90004 90003 Vectors 90004 90003 Illustrations 90004 90011 90027 90003 90034 Orientation 90011 90004 90037 90034 90003 All orientations 90004 90003 Horizontal 90004 90011 90027 90027 .90000 How to Make A Perfect White Background Within Minutes Using Photoshop 90001 90002 If you’re a commercial or fashion photographer, eventually you’ll run into a client who will ask to have their product, model, etc. to be placed on a perfectly white background. This method is very popular in the e-commerce and print industries for many brands, sellers and catalogs. But some techniques in post production cause some headaches and are also time consuming. So what exactly is the best and quickest workflow to get that perfect white background for your client? 90003 90002 Over the past couple of years, I’ve experimented with many methods on how to consistently achieve this in post processing.Before we get to the foolproof workflow of making a white background in Photoshop, here are a couple of conventional post-processing methods that I’ve found after digging to find an answer on the web over the years. 90003 90006 Clipping Using The Pen Tool 90007 90002 Clipping by using the pen tool is a very effective way to achieve a white background. The process involves basically tracing around the edges of your product, cutting it out and placing your image on top of a white layer. Although this method is very accurate, it is very time consuming especially if you have a large batch to get out to clients.Another downside is when part of the product is sharp and other parts are blurred because of depth of field; once the product is cutout, there’s a chance the product will look unnatural around the edges. 90003 90002 90011 Pros: Accurate 90012 Cons: Time consuming; cutting out both sharp and blurred areas looks unnatural 90013 90003 90006 Adjustment Brush Using Auto Mask 90007 90002 This is also another popular method, especially for Lightroom users. What is done here is the adjustment brush is selected and the adjustments panel is shown in your «Develop» box on the right.From there you can either raise the exposure to make the background white. The brush is set to auto mask so the brush can decipher the contrasted edges of your subject and your white background. From there you just simply paint around the edges. 90003 90002 While this is a very quick and easy process, it’s very hit or miss if the auto mask brush can accurately mask out of the edges perfectly. For that reason, this would not be the go-to method to achieve a perfectly white background. 90003 90002 90011 Pros: Quick and easy process 90012 Cons: Auto mask feature does not work consistently 90013 90003 90006 The Best and Quickest Method 90007 90002 Okay, so now that we’ve gone through a couple of popular methods that you may or may not of tried, I’m going to show you my workflow.Which I’ve found personally to be the best and quickest way to get that consistent white background. 90003 90002 This technique was found by complete accident, I actually picked up the most important step (see Step Five) from photographer and retoucher, Michael Woloszynowicz, when he was explaining how he color grades for his portraits. After watching him use this technique, a light went off in my head and immediately tried it for product photography to see if it would work, along with a few additional steps that I added on to create my own workflow.It did work, and it has every time consistently since then. On top of that, it is hands down the fastest, most accurate method I have found. The best part of this technique is that it retains the shadow and gives you that natural, professional look we all strive for. 90003 90002 I made a video for you to see my workflow and explain this process. I also have this tutorial written out step by step for you below. And also make sure to share your results after trying this technique with your photo in the comments section below! 90003 90002 90011 Pros: Quick and easy process, very accurate and consistent 90012 Cons: N / A 90013 90003 90002 A good photographer friend of mine, Minh, was nice enough to let me use on of his model fashion shots on a white seamless for demonstration.The workflow did a great job retaining detail as you can see. 90003 90002 90003 90043 90012 Step One: Place Your Subject on a White Background 90045 90002 It is important to have your product or model placed on a generically white background. This is a good starting point so we when we go into post, we will not have difficulty separating the two. For this demonstration, I simply placed this handbag on top of a white poster board and another poster behind it. I also had two white v-flats on each side.A light box would also be suitable for this. 90003 90002 90003 90043 Step Two: Open Image into Photoshop; Make Necessary RAW File Adjustments 90045 90002 Before we really get started, we always make sure the color balance is correct and everything is squared away. Make any other adjustments you feel necessary for your subject to pop in the final image. 90003 90043 Step Three: Select Color Range 90045 90002 In this step we will select our background by opening «Color Range» feature in Photoshop: 90003 90002 90059 Select> Color Range 90060 90003 90002 Now that the Color Range panel is open, we are going to use the eye dropper tool that is usually already open by default and simply click on your white background.From here, we need to adjust the fuzziness adjustment. Use your best judgment to find that sweet spot where the subject is cutout. The subject should be black and the background should be white for the mask. If your subject is not completely black, do not worry; we will fix this in the next step. If you’re happy where the mask is, then click «OK». 90003 90002 90003 90043 Step Four: Group and Mask Your Selection 90045 90002 After clicking OK, your selection should appear with the «crawling ants» shown around the edges.It does not have to be perfect right now. From here we simply open a new group and click mask in the layers palette. 90003 90002 After we create a group with our mask, Alt + Click on the group mask. The mask you created should now be visible. 90003 90002 90003 90043 Step Five: Make Adjustments to Mask and Finalize 90045 90002 This may be the most critical step in the process. With the mask still visible, we are going to select our brush tool and set it to black. From that point we are going to change our brush mode from «Normal» to «Overlay».(100% Opacity, 100% Flow, 0% Brush Hardness) This is very important because when the brush is set to the color black and «Overlay» mode, the brush will darken only the dark areas of the mask and ignore the white areas of the mask. This is how you effectively separate the subject from the background. 90003 90002 When doing this just make sure to focus on your subject. If the edges for some reason are still dark, that is okay. We will fix that in the next step. 90003 90002 90003 90043 Step Six: Create White Background 90045 90002 From that point, if you’re happy with your mask selection.Create a new layer in the group, and fill the layer with white (#FFFFFF). 90003 90002 90059 Edit> Fill> 100% White 90060 90003 90002 90003 90043 Step Seven: Finishing Touches 90045 90002 After step six, you should have a perfectly white background for your image. If there are still some darker areas around the edges, create a new layer above the group and fill the areas with a white brush. 90003 90002 90003 90043 Optional: Confirm Your White Background 90045 90002 If you want to confirm the white background, you are able to customize the main panel of the background in Photoshop.Simply right-click on your panel next to your image and then follow these steps: 90003 90002 90059 Select Custom Color …> #FFFFFF> OK 90060 90003 90002 This makes the whole background white and should appear as if your subject is floating. Here we can detect if we missed any edges. If everything checks out okay, congratulations you have a perfect white background! 90003 90002 90003 .90000 How to Make a Pure White Background in Photoshop 90001 90002 Tutorial Description 90003 90004 An image with a pure white background will blend perfectly into webpages, mailers, graphics, and anything else that combines images with text. 90005 90004 In this tutorial, learn how to make sure your images has a pure white background. 90005 90002 Why You Need Pure White 90003 90004 If you have ever photographed someone on a «white» backdrop only to find the white came out more of a gray you know why this episode is so important.An image with pure white edges will Fade perfectly onto most websites but how do you get your whites to be «oh so white»? 90005 90004 In this episode we show you how to make a pure white Background in Photoshop without losing too much detail in your images. As a bonus we also show you how to make pure black. 90005 90002 Testing White and Black with Threshold 90003 90004 The quickest way to test if you have pure white or black in your image is by using a Threshold Adjustment Layer. Create a new Threshold Adjustment Layer and bring the slider all the way to the right.If you see anything on your image, those areas are pure white. If you bring the slider all the way to the left, the areas with detail are pure black. 90005 90002 Paint White and Use Blend-If 90003 90004 Now that you know how to test if your image contains pure white or black it is time to make pure white. The easiest way to do this is with the Brush Tool. The edges of your image are the most important as they control how an image will look when uploaded online. Paint white over the areas of your image you would like to be lighter and use Blend-If to restrict this layer to the lighter areas of the image.This will make sure that you will keep Shadow detail while making the Lights lighter. Repeat this process over the image as needed. 90005 90002 View Your Image on White 90003 90004 To view your image on a pure white backdrop right click on the backdrop and go to «choose custom Color», select white and you are done. If you see a Shadow or a border between your image and the Background in Photoshop go to your Menu and select Photoshop -> Preferences -> Interface. In the Appearance section choose «None» as your border for all 3 views.90005 .